Vulkaan in de mist en bootje varen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Vulkaan in de mist en bootje varen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Vulkaan in de mist en bootje varen

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

08 Augustus 2010 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal!

Een tweede bericht uit het mooie Costa Rica en ik zal ook proberen wat foto's te plaatsen.
Gisteren is onze riante huurauto met splinternieuwe autostoel voor Mats afgeleverd bij het hotel in San José. Vandaaruit zijn we op weg gegaan naar Sarapiqui. We namen de gok om via de Poás vulkaan te rijden, waar we een mooi uitzicht konden hebben op een blauwe kratermeer...maar helaas...we waren te laat...de wolken waren al binnen komen drijven en de vulkaan zat in dichte mist. Het was wel een aardig parkje om even rond te lopen.

Daarna zijn we verder gehobbeld naar onze mooie lodge in Sarapiqui. We kregen een leuk huisje toegewezen met een mooie vlonder waar we lekker kunnen liggen in de hangmat en Mats lekker kan schommelen in de schommelstoel. Er is hier zelfs een vlinder- en kikkertuin en er zijn wat paden waar je een kleine wandeling door het regenwoud kunt doen. Daar heb ik even lekker rondgewandeld en onder andere de Blue Jeans kikker gespot. Ongelofelijk klein en heel schattig, maar ook giftig ;-)

Voor vanochtend hadden we een boottocht geboekt op de rivier. We hadden de boot bijna voor onszelf. Er gingen alleen 3 Fransen mee. Zo had Mats lekker de ruimte om een beetje rond te lopen. De gids was erg bedreven in het vinden van oa mooie vogels, leguanen en kaaimannen. In combinatie met de echte junglegeluiden werd het een erg mooie trip. Mats was ook onder de indruk en werd vooral enthousiast toen we een paar koeien zagen ;-)

Vanmiddag moest Mats even bijtanken en toen hij sliep hebben wij lekker gezwommen, gelezen en de vlindertuin bekeken (blauwe morphos gezien!).
Net hebben we weer een heerlijk maaltje gehad. Tijd om Mats op bed te leggen en alvast eea in te pakken.

Morgen gaan we eerst een chocoladetour doen in het Tirimba Rain Forest Park. Daarna vertrekken we met onze 4x4 naar La Fortuna.

Tot horens!

Groetjes,
Hilde, Jeroen en Mats

p.s. sms-en gaat niet makkelijk wegens weinig bereik...
p.s.2 Mats is helemaal verzot op de vruchtendrankjes en mixjes met yoghurt en blijft tegen iedereen hallo roepen in plaats van hola!

• 08 Augustus 2010 - 14:50

Erik:

Hallo daar,

Wat ziet het er relaxt uit! En ik begrijp dat Mats zelf ook een grote toeristische attractie is in Costa Rica.

O en Jeroen: feyenoord heeft de eerste drie punten binnen in de 2e helft 1-0 achterstand omgezet in 3-1 winst.

• 08 Augustus 2010 - 18:32

Laura:

He leuke reizigers!
    Wat ziet het er goed uit daar en wat is die Mats toch een globetrotter! Kan ook niet anders met zulke ouders...
    Veel plezier! Liefs Laura

• 10 Augustus 2010 - 19:12

Ingrid:

Hoi! Wat leuk te horen dat jullie daar genieten. Heerlijk dat dit ook zo met zn drietjes kan. Veel plezier nog. Liefs Ingrid