Nevelwoud, dieren spotten en Jeroen als Taran - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Nevelwoud, dieren spotten en Jeroen als Taran - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Nevelwoud, dieren spotten en Jeroen als Taran

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

14 Augustus 2010 | Costa Rica, Manuel Antonio

Hallo!

Daar zijn we weer...dit keer vanuit een hangmatje aan de Pacifische kust. We zijn vandaag vanuit Monteverde hierheen gereden,maar ik zal nog even verslag doen van de afgelopen dagen.

Woensdagochtend hebben we een wandeling gedaan met een gids in het Monteverde Cloud Forest. Vanwege de bijzondere ligging ligt Monteverde eigenlijk altijd in de wolken...hierdoor is de flora en fauna heel anders dan in het regenwoud waar het kort maar hevig regent. We hadden een super enthousiaste gids die heel veel kon vertellen over de orchideeën, bromelia's, ficus etc...planten die wij alleen van de Intratuin kennen. We hebben ook oa een papagaai gezien, nestje van een kolibrie met jongen, een vogelspin en als toegift nog een kapucijneraap.

Omdat we de smaak te pakken hebben boeken we voor 's avonds (?!? half 6) nog een nightwalk. Veel dieren komen als het donker wordt pas in actie.
We zijn nog niet op weg of we worden al getrakteerd op een luiaard in actie. Dat schijnt heel bijzonder te zijn, want ze komen normaal alleen de boom uit om te poepen en kunnen wel 3 dagen op dezelfde plek blijven zitten. Ook deze gids is weer erg enthousiast en we vinden het knap wat hij in het donker allemaal weet te vinden (mini-kikkers, bijzonder mooie vogels, een rups van de blauwe morphos vlinder, wandelende takken,etc) Ook komen we over koffie en bananen plantages. We hebben allemaal een zaklamp mee en als we ze een moment uitdoen genieten we in het pikkedonker van de prachtige natuur. Mats is mee in de rugdrager en is ook onder indruk. Bovendien vindt hij de lampjes in het donker erg interessant.

Donderdag was het tijd voor wat meer actie...voor Jeroen dan, want Mats en ik vermaken ons ondertussen in de vlinder- en kolibrie tuin (wat een leuke vogeltjes!). Jeroen raapt al zijn moed bij elkaar om tarzan te spelen...hier zijn verslag:

De Tarzanswing was pas aan het eind van de tour en om daar te komen moest er eerst bijna 4 km aan Canopy gedaan worden. Vrij vertaald is het aan in een tuigje met katrol hangend aan een kabel naar beneden gaan... 8.30 uur was het dan zover, de Canopying gear ging aan en met een busje werden we berg op gereden naar de 1e zipline (= kabellijn). Na een korte uitleg over je houding, hoe te remmen etc kon het avontuur beginnen. De 1e kabel was iets van 60 m lang en leuk om er in te komen.... Na enig commentaar van "no breaks, no breaks until i signal" begon het pas echt! Super om met een snelheid van tussen de 60 en 80 km /uur vrij boven de boomtoppen te suizen. Prachtige natuur zo en helemaal top die snelheid. Niet iedereen snapte het gebeuren... Een amerikaanse nam het no breaks wel erg letterlijk en denk dat zij er meer last van had dan de boom aan het eind! De laatste zipline was helemaal geweldig, een 1 km lange kabel met echt een flink snelheid erin! At the end zoals gezegd nog Tarzan look a like gespeeld.... Moet zeggen dat van een 8 m hoog platvorm springen met een touw om je middel enger is als 4 km ziplines! Resumé zoals ze hier zeggen; me gusta Canopy, me gusta Costa Rica!

Na de canopy hebben we nog een wandeling gemaakt over de hangbruggen. De rest van de dag luieren we een beetje en we eten in het bij velen wellicht bekende Tree House.

Vandaag zijn we vanuit Monteverde naar de kust gereden. Onderweg werpen we een blik op zo'n 10 krokodillen die onder een brug over de Rio Tárcoles liggen. Het zijn best grote beesten! Ook lunchen we heerlijk bij een tentje direct aan het strand.
We zijn nu weer gesettled in ons onderkomen voor de komende dagen. Lekker hotelletje met mooi zwembad, hangmat, mooie tuin etc...We hebben net in een vliegtuig gegeten en gaan vanaf morgen hier de boel maar eens verkennen!

Het reizen met Mats erbij bevalt ons uitstekend. Natuurlijk passen we ons aan zijn ritme aan, maar dat maakt het voor ons ook meer relaxed en bovendien hebben we veel meer contact met de lokale bevolking...zo'n blond jongetje valt hier enorm op en ze zijn dol op kinderen!

Later meer...

Pure Vida,

Hilde, Jeroen en Mats

• 14 Augustus 2010 - 07:49

Karin F:

Super zeg. Ik herken dit helemaal. De wandeling over de bruggen heb ik ook gedaan. De canapy tour heb ik ergens anders gedaan. Fijn dat het reizen zo goed gaat met Matz

• 14 Augustus 2010 - 09:47

Ingrid:

Zo leuk om jullie te volgen! En wat heerlijk dat Mats het zo goed doet en allemaal zo leuk vindt. Komt zeker weten vooral omdat jullie er zo relaxed mee omgaan, maar het is ook afwachten natuurlijk. Ik vind de foto waarop hij in de rugzak in slaap is gevallen helemaal geweldig! Wat een kereltje joh, nu al een kleine wereldreiziger in de dop.
    Veel plezier nog, blijf vooral zo genieten met zn 3en. Groetjes, Ingrid (ook van Mart en Quinten)

• 14 Augustus 2010 - 20:30

Barbara:

Hoi Hil, Jeroen en Mats,
    Net jullie verslagen allemaal gelezen, klinkt goed! Jullie vermaken je wel zo te lezen. Is dit jullie laatste bestemming (behalve de vernachting voor de terugvlucht, wat nog heel lang duurt ;-))? Heel veel plezier nog en als jullie er aan toe zijn, een goede vlucht terug.

Liefs, Barbara en fam

• 14 Augustus 2010 - 20:55

Anouk En Maarten:

Hola amigos!
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen, we zien jullie al helemaal lopen, hangen en liggen daar in het fijne Costa Rica! Hopelijk bestaat onze favoriete strandtent in Manuel Antonio nog, einde van de weg rechts ;) Geniet van wederom een prachtig natuurpark en het laatste stukje vakantie!

• 16 Augustus 2010 - 11:07

Ruud & Trudy:

Wat een super-verhalen allemaal. Ik ben er nog nooit geweest maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Machtig, prachtig.
    En Jeroen, hangen aan 'n kabeltje. Moet ook geweldig zijn geweest.
    En dan Mats, die vermaakt zich ontzettend goed. Hebben jullie geen dol mee. Wordt later ook 'n back-packker!!
    Nog veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes,