Chocolade, regenwoud en nachtelijke avonturen - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Chocolade, regenwoud en nachtelijke avonturen - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Chocolade, regenwoud en nachtelijke avonturen

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

11 Augustus 2010 | Costa Rica, Fortuna

Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we al vanuit La Fortuna in Monteverde aangekomen, maar ik zal het verslag even oppakken waar we gebleven waren...

Zondagochtend hebben we Tirimbina Rain Forest Park bezocht. Een schitterend stuk regenwoud, waar we eerst een chocoladetour hebben gedaan. Costa Rica is één van de landen waar cacao wordt verbouwd en chocolade wordt gemaakt. We hebben gezien en geproefd hoe dit hele proces verloopt. Mats heeft iedereen weer voor zich gewonnen door op het juiste moment heel hard te laten horen hoe mmmmjjjmmmm lekker hij het vond.
Na de tour hebben we zelf nog een wandeling gemaakt in het park. Het was echt prachtig. We liepen over lange hangbruggen door het dichte regenwoud en kwamen nauwelijks iemand tegen.

Aan het einde van de morgen zijn we doorgereden naar La Fortuna, aan de voet van de Arenal vulkaan. Mooi om te zien hoe op zondag de Tico's er te paard op uit trekken...we kwamen heel veel cowboys tegen onderweg.
De accomodatie was weer wonderschoon...een mooi houten huisje met compleet met inloopkast, een zitkamer met koelkast en natuurlijk een lekkere veranda. Vanuit de kamer, het zwembad en de jacuzzi hadden we overal prachtig uitzicht op de vulkaan...

De Arenal is een actieve vulkaan. We hadden al snel het geluk hem helemaal te zien (hij zit vaak in de wolken!)...zelfs met een rookpluim erboven...maar de ultieme missie was om 's avonds zelfs de lava naar beneden te zien stromen...een 'nachtelijk' avontuur werd het...
Om 6 uur wordt het hier al stikdonker. Bovendien is er geen straatverlichting en moesten we over een zeer slechte onverharde weg. We kwamen onderweg geen kip tegen...waar waren we aan begonnen (Mats lag intussen al lekker te slapen...)?!? Opeens zagen we een plukje mensen op een brug staan en besloten een kijkje te nemen. Het was behoorlijk bewolkt en je hoorde de vulkaan grommen en kon de zwavel ruiken. Een man begin Costa Ricaanse levensliederen op zijn gitaar te spelen en spontaan werd de sterrenhemel zichtbaar. Helaas niet genoeg om de lava te kunnen zien stromen. Het avontuur was trouwens pas echt compleet toen er plots een kar stopte waar men een complete souvenirstal uit ging opbouwen ;-)

Mats is inmiddels trouwens helemaal geintegreerd en zegt tegen iedereen die hij tegenkomt hola!
Hij maakt veel vrienden en Costa Rica is super kindvriendelijk. De mensen komen vanalles voor hem brengen (kinderstoel, melk, koekjes..) en zelfs als we een apart bord eten voor hem bestellen hoeven we het niet te betalen.

Ik zal ook nog even wat foto's toevoegen!

p.s. het verslag van maandag en dinsdag zal ik even in een apart berichtje zetten!

Groetjes!

• 11 Augustus 2010 - 07:26

Jen:

Wow, supercool en weer erg mooie foto's!!! Hier nog steeds alles rustig haha dus ik geniet van jullie verslag!!!

• 11 Augustus 2010 - 11:10

Anouk:

Wat gaaf zeg allemaal! En leuk dat we nu via jullie foto 'El Arenal' ook een keer helemaal kunnen zien ;). Heel veel plezier nog, maar dat gaat helemaal goed komen met al het moois dat jullie nog te wachten staan.

Groetjes!