Waterval, hot spring en zweven boven de boomtoppen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Waterval, hot spring en zweven boven de boomtoppen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Waterval, hot spring en zweven boven de boomtoppen

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

11 Augustus 2010 | Costa Rica, Monteverde

Hallo allemaal,

Als we dan toch bezig zijn gelijk maar even het vervolg van het verslag.

Gisterochtend was het erg bewolkt, dus een tripje naar het NP van de vulkaan had geen zin...in plaats daarvan zijn we naar een waterval gegaan. Een pittige wandeling (zeker met dreumes op je rug), maar het was zeker de moeite waard! We waren vroeg, dus het was lekker rustig. Mats zal wel op zijn vader lijken, want die werd helemaal enthousiast van het kletterende water.

's Middags hebben we heerlijk gerelaxed aan het zwembad terwijl Mats lag te slapen. Aan het einde van de middag hebben we lekker gepoedeld in de hotsprings Ecothermales. Verscholen in het regenwoud en heel natuurlijk aangelegd waren er 5 verschillende heetwaterbronnen...een soort van Sanadome, maar dan anders ;-)
Mats vond het in het donker en in de regen wel heel indrukwekkend, maar heeft zich super vermaakt in het water.

Omdat het 's avonds regende hebben we maar geen nieuwe poging gedaan om de vulkaan te zien. In het dorpje hebben we gegeten en daarna nog een drankje op de veranda gedaan.
We hadden inmiddels een bijzonder huisvriendje gekregen, nl een kleine vleermuis. We dachten dat Jeroen hem verdreven had, maar 's nachts vladderde hij weer vrolijk rond en landde zelfs een keer op me..aaaaahhh...!!!

Na deze laatste nacht in La Fortuna hebben we de auto weer ingeladen. Omdat het helder was zijn we nog wel even richting de vulkaan gereden en hebben met een gondel een tocht over de toppen van het regenwoud gemaakt, met uitzicht op het meer en de vulkaan. Ook hebben we weer wat dieren gespot...een toekan, brulaap en neusbeer.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Monteverde. Het eerste deel van de rit ging lekker vlot. We waren gewaarschuwd dat daarna de weg heel slecht zou worden...op zich viel ons dat mee, alleen kwam de regen met emmers uit de hemel. Niet normaal meer! Zo'n 10 km voor Monteverde bleek nog eens hoe hard het ging, want er was een enorme overstroming en het water kolkte over de weg. Even kregen we flashbacks naar Marokka waar we eens 3 uur hebben staan wachten vanwege iets soortgelijks...maar gelukkig konden we een klein stukje terug rijden en daar een andere weg pakken naar Monteverde. Mats vond het overigens dikke pret dat hobbelen over de onverharde weg ;-)

Inmiddels hebben we ons intrek genomen in een Zwitsers aandoend chalet met prachtig uitzicht. Hier houden we het wel even uit. Het is hier supervochtig, maar de temperatuur is hier wel iets lager. Vanavond hebben we zowaar in de lange broek (niet voor niets meegenomen) gegeten in het stadje.

Om niet alleen maar positieve verhalen te melden (ook zo vervelend voor de werkenden onder jullie...)...de muggen steken precies op de plekken waar de DEET gemist heeft en de bulten jeuken ontzettend!

Groetjes en tot horens!

• 11 Augustus 2010 - 06:50

Charlotte:

Hey,

Leuk om te lezen en erg herkenbaar. Helaas hadden wij pech bij de Arenal en heeft ie alleen maar in de wolken gehangen. De weg naar Monteverde vond ik dus dood eng... Nu zat ik ook wel ingepakt in een krakkemikkig busje met 15 personen die voor 12 bedoeld was... ;) Geniet daar. Enorm veel vogels en met name de kolibrie (mijn favorietje)!
    Grt Charlotte

• 11 Augustus 2010 - 18:22

Laura:

Wat een leuke verhalen om te lezen! Leuke foto's ook! Geniet ze nog lekker daar!

• 11 Augustus 2010 - 18:36

Ruud & Trudy:

Wat een fantastische verhalen allemaal. Geweldig om het allemaal te lezen en de foto's zijn ook heel mooi.
    En wat fijn dat Mats het allemaal goed doorstaat.
    Geniet van alles wat jullie nog tegenkomen en wij zijn weer in afwachting van jullie spannende verhalen en belevenissen.
    Groetjes, Trudy

• 11 Augustus 2010 - 19:56

Inge En Ingo:

Wat een belevenissen allemaal! Prachtig land zo te horen. Geniet er nog van en we zijn benieuwd naar jullie verdere reisverslagen.

Groetjes,
    Inge, Ingo en Maartje

• 12 Augustus 2010 - 10:32

Miranda:

Ziet er super uit zeg! Mooie foto's en fijn dat Mats het ook zo leuk vindt! Geniet nog van de rest van jullie vakantie!

Groetjes, Miranda en de rest.

• 12 Augustus 2010 - 18:11

Tineke:

Geweldig wat jullie allemaal ondernemen.Ik lees met groot plezier jullie verslag. Wat fijn dat Mats ook zo geniet. Het is voor hem natuurlijk ook een hele andere wereld. Heb je nog rode kikkers gezien in La Fortuna? Veel plezier verder.
    Groetjes, Tineke