Strand, aapjes en weer op pad in de bush bush - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Strand, aapjes en weer op pad in de bush bush - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Strand, aapjes en weer op pad in de bush bush

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

16 Augustus 2010 | Costa Rica, Manuel Antonio

Hallo allemaal!

We hebben Mats net vroeg in zijn tentje gelegd, dus mooi tijd om nog een stukje te schrijven.
We zijn nog steeds in Manuel Antonio aan de Pacifische kust. Een natuurpark aan het strand...een topcombi!

Gisteren hadden we een lekkere relaxdag. We hebben heerlijk aan het zwembad gelegen bij het hotel en zijn pas aan het einde van de middag naar het NP gegaan.
Om in het park te komen moesten we een stuk door het water waden. Daarna kronkelde er een wandelpad langs de kust en kwamen we langs verschillende mooie baaien...wit strand, ruige rotsen en een mooie zee. Wow!!
Omdat we al aan de late kant waren zijn we snel op één van de stranden neergeplofd waar Mats zich heeft uitgeleefd in de grote zandbak en ook zwemmen in de zee fantastisch vond.
Na een uur werd meneer heel boos op het schurende zand ;-), dus hebben we het afgespoeld en zijn teruggewandeld. In Manuel Antonio zitten heel veel dieren en op de terugweg werden we rijkelijk beloond: een neusbeer, agouti, leguaan, eekhoorn, krabbetjes, slingerapen en veel witte kapucijnerapen. Tof om te zien! Mats begint al heel hard AAP te roepen als hij iets in de boom ziet bewegen.

Om terug bij de auto te komen moesten we zelfs met een bootje, want het water was inmiddels te ver gestegen om nog doorheen te lopen.

Gisteravond hebben we iets buiten het stadje gegeten bij Ronny's Place...met een prachtig uitzicht op een baai en de ondergaande zon.
Mats heeft vrienden gemaakt met onze Israelische buren.

Inmiddels begint Mats enthousiast te dansen als hij een latijns muziekje hoort en hij eet ook het nationale ontbijt van Costa Rica: Gallo Pinto, rijst met zwarte boontjes!

Vanmorgen zijn we naar Hacienda Barú geweest. Een natuurreservaat in de buurt. We konden hier zelf verschillende trails lopen en kwamen oa door de mangrove, over het strand, door het regenwoud en door palmenplantages. We zijn inmiddels aardig bedreven in het zelf spotten van dieren en zagen een mooie watervogel, kikkers, grote spinnen, een kapucijneraap en twee coati's. Het was er heerlijk rustig en heel mooi!

Vanmiddag regende het pijpestelen, dus terwijl Mats sliep hebben wij lekker in de hangmat gelegen.

Morgen gaan we naar Uvita, met een boot de zee op om hopelijk walvissen, dolfijnen of zeeschildpadden te zien...

Groetjes,

Hilde, Jeroen en Mats

p.s.
Anouk, hoe heet de strandtent? We kunnen nog niet vinden welke jullie bedoelen.
Tineke: inderdaad hebben we de rode kikker gezien. Heel klein en mooi!

• 16 Augustus 2010 - 11:13

Ruud & Trudy,:

Weer 'n mooi verhaal met jullie uitstapjes en ervaringen. En Mats, wat 'n "kei" zeg, geweldig.
    Groetjes,

• 16 Augustus 2010 - 12:08

Anouk:

Hoe gaaf allemaal ;) Manuel Antonio is net alsof je in een ansichtkaart loopt...

En tja, de naam van die strandtent... uuuuh...Zat aan het deel van het strand waar ze allemaal gekleurde parasolletjes hadden (als je naar de zee kijkt meer naar rechts, linksaf ging je naar het NP). Was een 'verdekt' terras onder de bomen met allemaal stenen bankjes.

Wat grappig: bij Ronnie's place hebben we een keer gelunched, erg mooi plekje! Onderweg ook nog van die hangoor-koeien gezien?

Groetjes en veel plezier weer!

• 17 Augustus 2010 - 07:42

Diny:

wij genieten nog steeds van jullie mooie verhalen. En de prachtige opnamens vooral die van Mats.Groetjes van ons en nog veel plezier