We zijn er! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

06 Augustus 2010 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal!

Het avontuur kan beginnen! We zijn inmiddels in San José aangekomen na een prima reis. Woensdagmiddag om half 5 zijn we vertrokken in een enorme tropische regenbui en ook onderweg hield het nauwelijks op met regenen. Dat hebben de weergoden vast gedaan om ons al even te laten wennen aan het regenseizoen hier ;-)

We waren mooi op tijd op de luchthaven van Frankfurt, waar we Mats vast in zijn pyjama gehezen hebben en even na middernacht zijn we opgestegen. Mats zat te juichen in zijn stoel en toen we eenmaal in de lucht waren viel hij na een half uur al in slaap. Om twee uur kregen wij nog een warme maaltijd geserveerd (mmm?!?!?) en daarna gingen de lampen uit. Mats was tijdens het eten even wakker geworden, maar hebben we daarna op zijn matrasje voor onze voeten gelegd waar hij heerlijk heeft liggen slapen. Ook wijzelf hebben nog aardig wat uurtjes meegepikt.

In Santo Domingo moesten we een uurtje het vliegtuig uit en konden we even de benen strekken. Daar vertrokken we ook keurig op tijd voor het laatste stukje van 2,5 uur naar San José. Mats werd pas na de landing wakker en heeft het echt super gedaan. Al met al wel zo'n 7-8 uur geslapen en hij vond het allemaal reuze leuk en interessant.
We hadden snel de benodigde stempels en bagage en ook onze chauffeur stond al klaar om ons naar het hotel te brengen.

Onderweg krijgen we al een eerste indruk van het landschap..mooi, groen en een lekker temperatuurtje.
In het hotel werden we hartelijk verwelkomd door Jos de Haan (oftewel de broer van onze aannemer!). We kregen een mooie kamer toegewezen met zitje onder de veranda aan de binnentuin, waar we de eerste kolibries en andere mooie vogeltjes al hebben gespot. We gaan even langs bij de lokale reisagent om ons reisplan door te spreken en daarna gaan de mannen heerlijk onder zeil voor een middagdutje. De rest van de dag brengen we ook relaxend door omdat net als we nog even de stad in willen gaan er een enorme tropische bui losbarst...en eigenlijk is het wel heerlijk toeven in het hotel en is San José nu ook niet echt een mooie stad...bovendien komen we er op de terugweg ook nog...

We eten heerlijk aan de overkant van het hotel bij café Mundo. Mats leeft zich helemaal uit op zijn pasta en krijgt als blonde dreumes veel aandacht van de dames ;-)

Nu nog even uitbuiken op de veranda. Jeroen trekt net de fles champagne open die we van de hoteleigenaar hebben gekregen, dus we gaan even toasten op een mooie vakantie!

Morgen krijgen we de auto en gaan we op weg naar Sarapiqui!

Tot horens!

Hilde, Jeroen en Mats

• 06 Augustus 2010 - 07:08

Maarten:

Kijk aan, klinkt allemaal erg relaxt. Fijn dat de reis soepel is verlopen.
    Geniet ervan en kijk uit voor de enorme gaten in de wegen.....

• 06 Augustus 2010 - 08:35

Karin:

Pura Vida,geniet ervan.
    Fijne reis.

• 06 Augustus 2010 - 15:29

Jen:

He jammer niet de eerste reactie ;-)...Klinkt allemaal heel soepeltjes die heenreis, fijn! Geniet er lekker van!

• 06 Augustus 2010 - 19:27

Anouk:

Super dat de reis zo goed is verlopen! Heel veel plezier en lekker genieten daar, pura vida!

p.s. heb maandag tweede gesprek ;)

• 06 Augustus 2010 - 20:36

Ruud & Trudy:

Fijn dat de reis zo soepel is verlopen en die Mats; die heeft het fantastisch gedaan zeg.
    Geniet van alles wat je tegen komt en wij zijn heel erg benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes

• 06 Augustus 2010 - 20:37

Monique:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Op naar het volgend avontuur! Onze blonde dreumes had ook de aandacht in Zuid-Frankrijk maar dat zal in Costa Rica ongetwijfeld nog veel meer zijn. Al die aandacht vindt je vast wel leuk Mats!

Groeten Monique