Fietsend de stad verkennen & op zoek naar de tango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Fietsend de stad verkennen & op zoek naar de tango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Fietsend de stad verkennen & op zoek naar de tango

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

17 December 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Zo, we hebben ondertussen al heel wat metertjes afgelegd in Buenos Aires. Wat een enorme stad zeg... alleen hier wonen al meer mensen dan in heel Nederland bij elkaar! Het is goed toeven hier! Ook met de kids zijn er veel leuke dingen te doen.

Gisteren zijn we naar Puerto Madero geweest. Een modern stuk aan het water van de Rio Plata waar veel eettentjes en winkeltjes zijn en waar je lekker rond kan struinen. Ook lag er een oud schip dat meerdere keren de wereld rond is gevaren... erg mooi en natuurlijk wilde Mats erop! Je kon overal op en in, dus het was een succes! Daarna zijn we verder gewandeld naar het aangrenzende park. Daar hebben we even rondgekeken en bij een van de eetkraampjes het lekkerste broodje lomito ooit gegeten... ter plekke gegrild.
Daarna moesten we natuurlijk in beweging komen, dus hebben we fietsen gehuurd en zijn op de fiets het Reserva Ecologico ingegaan... een natuurgebied midden in de stad! Mats en Jelte hadden de grootste schik achterop. Het was een leuk stukje fietsen langs het water en tussen de bomen door met op de achtergrond de skyline van Buenos Aires! Het was alleen echt bloedheet, dus daarna zijn we snel teruggegaan naar het guesthouse voor een lome siësta.

Vandaag is het gelukkig behoorlijk afgekoeld (al kan de korte broek nog prima!). Helaas ging dat wel gepaard met enorme plensbuien vanochtend... net toen we met een privégids een tour door de stad deden. Geen kunstenaar, muzikant of kraampje te vinden bij de begraafplaats van La Recoleta, vanwege de regen dus dat uitstapje bewaren we maar tot morgen. Wel hebben we het Plaza de Mayo bezocht waar Evita het Argentijnse volk heeft toegesproken en de dwaze moeders nog altijd iedere donderdag samenkomen. Ook zijn we in La Boca geweest... een volksbuurt waar Maradona nog steeds een enorme held is. We hebben het stadion van Boca Juniors gezien en de wijk la Boca zelf staat bekend om zijn kleurrijke huisjes, vele toeristen en tangodansers... die Mats heel graag wilde zien! Wij hebben dus stoer een regenjas aangedaan en een paraplu gescoord, maar het kwam echt met bakken uit de lucht dus het is een bliksem bezoek geworden... overigens waren de andere toeristen en tangodansers nergens te bekennen.

's Middags was het gelukkig weer droog en zijn we naar San Telmo gegaan...een van de meest authentieke wijken waar op zondag een curiosa markt is en de tango op straat te vinden zou moeten zijn. Zelfs de zon brak weer door en het was superleuk rondkijken. Veel straattheater en tangomuziek... de dansers hebben we alleen nog niet ontdekt. Het zal wel te glad zijn geweest met naaldhakken op die gladde steentjes ;-)

Daarna terug naar onze eigen wijk Palermo, waar we de dag hebben afgesloten in een superleuke speeltuin en een iets te net restaurant voor onze twee uitgeputte jongens onder het zand... maar het eten was wel heerlijk! (Erik, om die reden bewaren we La Cabrera maar tot het ultieme laatste avondmaal in Argentinie)...
De kids liggen nu lekker te slapen en wij genieten nog even van een goede fles Mendoza op het terras buiten...
Morgen wil Mats nog heel graag in de bus zonder dak (hop on... hop off) en gaan we zeker nog naar la Recoleta en de parken in Palermo. Aan het einde van de dag stappen we in de bus voor een kleine 14 uur naar de watervallen van Iguazu.

Wordt vervolgd! Bedankt voor alle leuke berichtjes!

Groetjes Hilde, Jeroen, Mats en Jelte

• 17 December 2012 - 09:12

Laura:

Wat klinkt dat goed zeg! Heel erg leuk om te lezen en voor mij een prima manier om 'aan het werk gaan' nog even uit te stellen en jullie bericht te lezen. Leuke foto's ook!
    Liefs Lau

• 17 December 2012 - 09:50

Fam. Koolhof Uit Raalte:

zo, zo, zo dat doet maar...
    Geniet er van met z'n vieren!!

gr. uit Raalte

• 17 December 2012 - 13:07

Ruud & Trudy:

Fantastisch, het klinkt allemaal heel goed. Jammer van de regen tijdens de stadstoer.
    Wel even een lekkere afkoeling en als daarna de zon weer schijnt is het toch prima.
    Morgen succes met de busrit van 14 uur!! Wij zijn benieuwd naar jullie volgende ondernemingen.
    Groetjes, Ruud & Trudy

• 17 December 2012 - 17:40

Karin Faassen:

Wat leuk om te lezen. Ik herken wel het een en ander. Jammer van La Boca en San Telmo want dat is met zon echt een bruisende straat met tango.
    Maar de watervallen zijn ook supermooi. Gaan jullie aan beide kanten kijken?
    Veel succes met de busreis maar ik vond het net een vliegtuig,veel beenruimte en goede service aan boord ha ha
    gr Karin

• 17 December 2012 - 21:49

Jantine:

Hoi, klinkt goed allemaal, zo te lezen loopt het op rolletjes. Veel plezier bij de watervallen, ze zijn vanaf de Braziliaanse kant prachtig, weten we uit ervaring! Geniet verder samen! Groetjes Jantine

• 17 December 2012 - 22:35

Pieter En Miranda:

De foto's zien er goed uit! Leuk om Mats en Jelte weer eens te zien. Het is dat we weten dat het broers zijn....wat een verschillende koppies zeg!
    Nog heel veel plezier daar.
    Groetjes uit een koud Hardenberg.