Wauw... - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Wauw... - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Wauw...

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

20 December 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Wat een diversiteit heeft Argentinie zeg! We vallen van de ene verbazing in de andere...
Laten we het even oppikken waar we gebleven waren... maandag hebben we de laatste dag in Buenos Aires nog goed besteed. Het was heerlijk weer en we zijn 's ochtends eerst naar het Cementerio van La Recoleta geweest waar Evita begraven ligt. Mats vond het verhaal van Evita net een sprookje (arm meisje ontmoet rijke 'prins'...) alleen liep dit sprookje niet goed af want Evita overleed al op haar 33ste! De kids vonden het leuk kiekeboe te spelen tussen de ' huisjes' en het was even zoeken naar het graf van Evita maar we hebben het gevonden. Een bizarre plek om rond te lopen.
Daarna hebben we Mats een plezier gedaan en de hop on hop off bus gepakt. We hebben zo nog wel wat meer mooie dingen van de stad gezien, oa de Avenida 9 de Julio (ca 18 rijbanen breed!)... we zijn uitgestapt in de parken van Palermo en hebben daar nog even rondgelopen en lekker gezeten. Het langst zijn we gebleven in de Jardin Japones, met karpers, oosterse beplanting en leuke bruggetjes.

Daarna was het tijd om ons klaar te maken voor de busrit naar Iguazu. Ook nu was de bus keurig op tijd en konden we op het laatste moment nog plaatsen bij elkaar regelen (toch fijn als je een mondje Spaans spreekt...). En de bus... zoiets heb je nog nooit gezien... met stoelen die als een echt bed compleet achterover konden, voetenbankje, eigen schermpje voor films, muziek en foto's, Wifi, en zeer goed eten en drinken... zelfs champagne! Prima toeven dus! Dit keer heeft Jelte mijn halve bak pasta nog opgegeten en daarna gingen de ogen dicht. Samen met Mats heeft hij weer zo'n 10 uur geslapen. Helemaal top! We hadden alleen een kleine misrekening gemaakt en de rit duurde iets langer dan 14 uur.. .achja, nu valt onze volgende busrit tenminste mee (we dachten dat dat de langste was)...

Ach, en als je dan eenmaal over bent en de superleuke lodge ziet waar we inmiddels in verblijven, dan ben je na een plons en een liter bier alles weer vergeten! We hebben een ruim huisje met een eigen verdieping voor de kids en het is echt een klein tropisch paradijsje!

Vandaag zijn we naar de Argentijnse kant van de Iguazu watervallen geweest. Wat een overdonderend natuurgeweld! Niet te beschrijven eigenlijk en ook niet echt te fotograferen, want je camera (en jezelf) wordt zeiknat. Jeroen is een echte watervallen fan en heeft met een smile van oor tot oor rondgelopen. Vanaf het lower circuit zag je pas goed de omvang van de watervallen. Ook hebben we veel diertjes gezien! Vooral Jelte is goed in spotten! Coati's, grote schildpadden, hagedissen en salamanders, mooie vogels en vlinders, en een soort marmot.
Jeroen heeft zelfs een dip gedaan in de watervallen door er met een bootje in te varen. Mats mocht gratis mee, maar onze held was teveel overdonderd door de Devil's Troat... die keek liever toe (bij een kleine 35 graden terwijl het zweet van je afdruipt)...!?...

Morgen gaan we naar de Braziliaanse kant. Eens zien of we een soortgelijke ervaring gaan hebben...

Groetjes Hilde, Jeroen, Mats en Jelte

• 20 December 2012 - 08:53

Laura:

Jaaaah! Weer houden jullie prachtige foto's en mooie reisverslag me van mijn werk af :-). Helemaal niet erg, om 9 uur heb ik een belafspraak en dan zit ik er weer middenin!

Ontzettend leuk om te lezen en het is jullie van harte gegund. Fijn dat alles zo lekker gaat. Als Erik en ik onze verre reis bij elkaar gespaard krijgen, wil jij dan ons reisbureau zijn, Hilde?

Veel plezier weer!

• 20 December 2012 - 14:46

Thijs:

Hallo Allemaal,
    Weer een verslag om jaloers van te worden.
    Feyenoord verder in de beker! maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Wij gaan zo aan de kerstorrel en ik drink er een op jullie.
    Nog veel plezier en geniet lekker.

• 20 December 2012 - 15:45

Dennis - Nico - Nathalie:

Hey Hilde, Jeroen, Mats en Jelte!

Jullie boffen maar met zo'n mooie reis! Ziet er mooi uit en ook al erg veel gedaan!

Nu ook maar even een kort verslag vanuit kantoor naar jullie toe.
    Zoals foto Avenida 9 de Julio ziet jou bureau er nu uit Jeroen. Ik zou een week eerder terug komen als ik jou was.

Maar zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin, geniet er nog lekker van en fijne feestdag!
    Wij gaan nu naar de Vereeniging, de vakantie in luiden!

Dat van de Avenida 9 de Julio was een grapje, maar dat had je vast al wel door ;-)

Groetjes, Dennis Nico en Nathalie

• 20 December 2012 - 18:34

Ruud & Trudy:

Hallo Alle vier,
    Wat een geweldig mooi verhaal met bijbehorende foto's.
    En jullie kids; dat zijn kanjers zeg, lekker slapen tijdens de busreis.
    Maar zo'n bus met al dat comfort doet je ook wel goed, niet.
    Veel plezier verder en wij kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen.
    Groetjes, Ruud & Trudy

• 20 December 2012 - 20:02

Arno & Patricia:

Heel leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Veel cultuur en natuur snuiven en daarbij vermaken de kids zich prima.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier. Een kerst bij 35 graden is een keer wat anders dan een witte.

Wij blijven jullie volgen!

Groeten van de Brandbolle uut Nijverdal

Ps
    Feyenoord was kantje boord, maar na totaal 20 strapschoppen heeft de beste gewonnen.

• 20 December 2012 - 22:15

Maarten En Anouk:

Inderdaad: WAUW! Dat is precies het goede woord. Super leuk om jullie daar te volgen, veel plezier met het ontdekken van al dat moois ;)