On the road... - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu On the road... - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

On the road...

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

31 December 2012 | Argentinië, San Martín de los Andes

Nog een laatste berichtje voordat we ons opmaken voor oud en nieuw... we zitten inmiddels in San Martin de los Andes en hebben drie prachtige dagen achter de rug. Wat is het hier waanzinnig mooi! Meren met azuurblauw water omringd door prachtige bergen. Ook is het heerlijk weer lekker met de auto op pad te zijn... lekker picknicken onderweg en stoppen bij welk uitzichtpunt je maar wilt (het zou bij elke bocht kunnen!).

Vrijdag hebben we de Circuito Chico gereden. Een korte route rondom Bariloche en door het Nationaal Park Nahuel Huapi, langs diverse meren. Onze eerste echte stop was bij Cerro Campanario waar je met een stoeltjeslift omhoog kunt. Wat een super uitzicht! Daarna zijn we in Colonia Suiza geweest... een Zwitsers bergdorp midden in Argentinie... zelfs Heidi was er vertegenwoordigd! Het was superklein, maar we hebben er lekker gepicknickt, gespeeld en in de chalets rondgekeken. Ook in Bariloche zijn trouwens veel Zwitserse invloeden... zo kun je op het centrale plein met een St. Bernhard op de foto en kun je er kaasfonduen... ook zijn er heel veel chocolade winkels.
We reden verder langs de meren en het superdeluxe hotel Llao LLao en hebben genoten van al het moois. 's Avonds aten we de beste biefstuk ooit bij 'el Boliche de Alberto'. Wat een belevenis... wat een passie voor het eten en de parilla (grill)!

Gisteren hebben we Bariloche verlaten en zijn naar Villa la Angostura gereden. Daar hebben we een boottocht gedaan op een van de meren en een stuk gewandeld in een heel bijzonder 'sprookjesbos', el Bosque de los Arrayanes. Wat een aparte bomen... ze komen alleen hierin Patagonie voor. Ook het boottochtje was leuk..wederom prachtig uitzicht!
Trouwens bizar om te zien hoe Villa la Angostura nog steeds een stoffig stadje is na de vulkaanuitbarsting vlakbij van vorig jaar. Op sommige plaatsen zat de as nog dik aangekoekt op de daken.

Vandaag hebben de zevenmerenroute gereden van Villa la Angostura naar San Martin de los Andes. Wat een scenic route!!! We hebben er al behoorlijk wat gereden, maar deze komt wel in de top van het lijstje. Bergen, meren, prachtige lupines, dan weer weids en dan weer heel smal met steile rotsen, geweldig! Mats stond bij elk uitzichtpunt met zijn verrekijker paraat! Ook hebben we uiteraard weer lekker gepicknickt onderweg.

Morgen kijken we hier nog even rond, misschien gaan we nog een stuk wandelen oid en dan gaan we terug naar Bariloche om daar oud en nieuw te vieren... al zullen we dat waarschijnlijk op de Nederlandse tijd gaan doen, want hier is het gebruikelijk uit eten te gaan en dat gaan onze jongens niet redden tot 0.00 uur...

Een fijne jaarwisseling!

Groeten Hilde, Jeroen, Mats en Jelte

• 31 December 2012 - 09:56

Jen&Piet:

Hallo Hekkelhoutjes,
    Heerlijke verhalen! Klinkt echt super allemaal!
    Fijne laatste dag vh jaar en tot in het nieuwe jaar!

• 31 December 2012 - 15:27

Arno & Patricia:

Heel veel plezier nog op jullie vakantie! Geniet er lekker van met zijn viertjes! Wij wensen jullie alvast een heel gelukkig en gezond 2013!!!!

Groeten Fam. Brandwagt

• 01 Januari 2013 - 21:24

Erik:

Gelukkig nieuwjaar! Dat gaat vast lukken daar. Prachtige foto's en weer heel anders dan de vorige stop.Super vakantie zo te zien en te lezen. Tot in het nieuwe jaar.

Veel liefs uit Driebergen

• 01 Januari 2013 - 21:37

Monique:

Als eerste een gelukkig 2013! Erg leuk om jullie spannende verhalen te lezen. Geniet er nog maar lekker van.
    Liefs en groetjes van Monique.

• 04 Januari 2013 - 15:57

Els (vrmk.nl):

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's! Ik 'reis' met veel plezier met jullie mee en wens jullie een heel mooi 2013 toe.
    Hartelijke groet,
    Els