Van de sneeuw naar de zomer! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Van de sneeuw naar de zomer! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Van de sneeuw naar de zomer!

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

14 December 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Zo, we zijn er hoor! Heel vreemd... een paar dagen geleden nog met sneeuwlaarzen aan en inmiddels zijn de teva's weer uit de tas getrokken! Het is hier gewoon dertig graden, terwijl de kerstbomen overal te vinden zijn... maf!

De reis ging echt vlekkeloos. NS reed op tijd en Jelte deed keurig zijn middagslaap in de trein. Op Schiphol mocht Mats helpen de bagage in te checken en de band aanzetten, daarna ff lekker uitrazen in een rustig hoekje met een bagagekarretje en toen het eerste vliegtuig in. Een kort stukje maar tot Rome, ging prima. Daar hebben we op de valreep nog ruime plaatsen kunnen regelen voor het tweede deel en Jelte alvast eten gegeven. Daarna gingen we weer keurig op tijd weg voor het tweede deel. Jelte heeft het niet eens gemerkt want die was voor het opstijgen al in slaap gevallen.... en (wij kunnen het nog steeds niet geloven).. .hij werd 9 (?!?!!!) uur later weer wakker. En dan tel ik nog niet eens het uur aan het einde van de vlucht mee, waardoor zijn totaal uren slaap op 10 uur komt. Mats heeft nog heel even Cars op de IPad gekeken en was daarna ook onder zeil. Hij heeft ook minimaal 8 uur geslapen. De biologische klok stond nog wel op Nederlandse tijd waardoor deze dag inmiddels al wel heel lang duurt (wij lopen 4 uur achter hier).
Wij hebben een beetje zitten dommelen en waren al met al heel tevreden over de vlucht met Alitalia.

In Buenos Aires stond al iemand op ons te wachten en konden we direct door naar ons guesthouse. Een heerlijk rustig plekje in een leuke wijk, Palermo. We hebben vanmiddag al even lekker rondgestruind en er zijn hier veel leuke, grappige, hippe winkeltjes (Martine, boek maar vast een vlucht!... echt iets voor jou!). Livian Guesthouse heeft een lekkere tuin (spelen!), terrasjes, zithoekjes en is erg leuk ingericht.
Goed plekje om even lekker bij te slapen (Mats en Jelte liggen al op 1 oor) en eens te kijken wat we de komende dagen allemaal willen doen...

Groetjes uit een zonnig Buenos Aires!

Hilde, Jeroen, Mats en Jelte

• 15 December 2012 - 00:10

Anouk & Maarten:

Dat klinkt idd als een vlekkeloos begin van de reis. Te gek! Geniet er van en groeten van ons!

• 15 December 2012 - 00:47

Monique :

Ik ben jaloers! Hier regent het...
    Geniet er lekker van. Ik ben benieuwd naar al jullie avonturen.
    Veel liefs uit Nederland.

• 15 December 2012 - 08:26

Jen & Piet:

Wat een super start v jullie vakantie!
    Klinkt heerlijk hoor, geniet ze, wij kijken uit naar jullie volgende verslag!

• 15 December 2012 - 09:33

Erik, Laura, Ole En Nijs:

wereldburgers die jongens. Super. En in dat mooie weer is een fiets de perfecte manier om de stad te verkennen. Al klinkt het wat luguber de begraafplaats waar Eva Peron ligt is vlak bij Palermo en de moeite waard. Leuk park er vlakbij met veel kunstenaars en soort 'braderie'

Ik heb gisteren pa en ma laten weten dat jullie een prima reis hebben gehad.

Genieten maar!

• 15 December 2012 - 11:48

Karin Faassen:

Palermo is inderdaad een leuke wijk. Geniet er van.

• 15 December 2012 - 12:49

Ruud & Trudy:

Zo, dat ging allemaal perfect zeg met jullie kids, ook heel fijn voor jullie.
    En dan heel mooi weer en "kerstbomen", wat wil je nog meer.
    Klinkt allemaal goed; wij kijken uit naar jullie avonturen. "GLOBETROTTERS"

Groetjes, Ruud & Trudy

• 15 December 2012 - 21:21

Ingo En Inge:

Heerlijk om zo relaxed aan jullie vakantie te kunnen beginnen! Wat klinkt dat goed, en dan die heerlijke temperatuur erbij. Beter dan elke keer als je naar buiten gaat, de kinderen in jas, das en muts te moeten hijsen. Maartje verlangt ook naar de zon, ze wilde vanochtend naar buiten in haar zwembadje...dus. Geniet van elkaar, de stad en het mooie weer. Tot het volgende bericht!
    Groetjes Ingo, Inge, Maartje en Pepijn

• 16 December 2012 - 13:34

Martine En Tom:

Klinkt allemaal goed!!!! Have fun...