Een goed begin...! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Een goed begin...! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Een goed begin...!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

06 Augustus 2015 | Sri Lanka, Negombo

We hebben een vlekkeloze reis gehad! Gisteren heerlijk relaxed aan gedaan. De kids vonden het wel heel lang duren voordat we weg gingen (stuiter, stuiter..). Gelukkig was het heerlijk weer dus konden ze zich nog lekker even uitleven in de speeltuin. Tegen kwart over 4 reden we dan eindelijk Nijmegen uit....op naar het vliegveld in Dusseldorf!
Daar aangekomen bleek de balie nog dicht, dus eerst maar even een heerlijk Italiaanse maaltijd gegeten en daarna de tassen gedropt. Nog een koffietje en een ijsje en toen konden we gaan boarden. Helaas was er toen nog even oponthoud omdat er een passagier onwel was geworden (gelukkig niets van meegekregen), maar het duurde uiteindelijk maar drie kwartier.
Emirates heeft er fans bij! Als je dan toch een nachtje rechtop slapend moet doorbrengen is een beetje beenruimte wel prettig, het eten was ook niet verkeerd en met zo'n entertainment systeem (films, series, games, nieuws, sport, etc) hoef je je zeker niet te vervelen. We konden zelfs de start en landing live volgen.
We hebben allemaal nog best wat uurtjes geslapen, alleen moesten we wel rond half 5 ' s nachts overstappen in de heteluchtoven van Dubai (niet normaal...6 uur 's ochtends, 37 graden!). Door de kleine vertraging hadden we ook nog eens heel weinig tijd, dus we moesten flink doorlopen maar het is gelukt en we gingen snel weer op weg naar Colombo. Ontbijtje erin en weer een uurtje of 3 slaap gepakt met nieuwe knuffel van Emirates en om half twee plaatselijke tijd keurig geland.
Stempels voor het paspoort gehaald en bagage van de band geplukt en daarna op naar Morningstar Guesthouse in Negombo. De kids hebben de ogen uitgekeken vanuit het busje. Toch even een ander straatbeeld dan het Keizer Karelplein in Nijmegen ;-).
We werden ontvangen met een koud doekje en een vers mangosapje...heerlijk! Het is een superleuke accommodatie. Mooi huisje met een heerlijke tuin en een zwembad waar iedereen binnen 5 minuten in lag. Even lekker afkoelen...
Daarna zijn we eens op zoek gegaan naar wat rupees (je krijgt er veel voor weinig euro's!) en hebben heerlijk gechilled bij een strandtent. Vers sapje erbij, Lion biertje en de vakantie kan beginnen! Jelte is met zijn rode krullen nogal een opvallende verschijning en heeft al veel vrienden gemaakt! Vervolgens nog even een vers visje uit de zee voor de kids en een de eerste medium spicy (was inderdaad goed te doen!) rice and curry gegeten en nu liggen de kids heerlijk te slapen en sluiten wij de dag lekker af op onze veranda!

• 06 Augustus 2015 - 18:33

Jen:

Top begin Hekkelhoutjes! Fijn dat de heenreis goed gegaan is en het allemaal bevalt. Kan niet wachten op de foto's! Wij nog een dagje werken en dan ook heerlijk vrij!
    Relaxze, groetjes vanuit (ook best een warm) Nijmegen!!!

• 06 Augustus 2015 - 23:45

Ruud & Trudy:

Fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat het onderkomen geweldig is.
    Geniet ervan en wij wachten jullie volgende verslag weer af.
    Groetjes.

• 07 Augustus 2015 - 00:29

Ben:

Hai Matsieman,

Wat fijn dat je veilig bent aangekomen na zo een lange reis. Het klinkt wel alsof het daar vetcool is!
    Tof dat je filmpjes kon kijken en spelletjes kon doen in het vliegtuig!

Ik ben nu even een dagje thuis na twee weken vakantie in Nederland. Overmorgen gaan we ook nog met het vliegtuig een weekje weg.

Ik hoop dat je veel leuke dingen gaat doen. Mama leest de berichten die jullie schrijven telkens voor.

Tot snel,
    Groeten Ben

PS ik wilde je een foto van mij meesturen, maar dat lukte me niet helaas omdat ik niet weet hoe ik een foto moet toevoegen aan mijn reactie.