Het zit er weer op! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Het zit er weer op! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Het zit er weer op!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

28 Augustus 2015 | Nederland, Nijmegen

We zijn weer thuis. De laatste reisdag is heel soepel verlopen. Om kwart over 7 ’s ochtends vertrokken bij Airport Villa en om kwart voor 8 hadden we al ingecheckt, de bagage gedropt en 3 security checks doorlopen. Nog even geshopt op het vliegveld en toen naar de gate. Netjes op tijd vertrokken richting Dubai en alles was weer keurig verzorgd met Emirates. De kids konden lekker een (Nederlandse) Disney film kijken en ook voor ons was er genoeg keuze. Na 4 uurtjes netjes geland in Dubai, waar het weer extreem heet was. Gelukkig hadden we deze keer wel rustig de tijd om over te stappen. Ook de vlucht naar Düsseldorf vertrok keurig op tijd en ook daar hebben we ons weer vermaakt met nog meer films, spelletjes en luisterboeken. De kids kregen een leuk knuffeltje en lekker dekentje van Emirates waaronder Jelte nog een uur of 4 heeft liggen slapen. Even bijkomen van alle belevenissen ;-)
Om kwart voor acht ’s avonds zijn we geland in Düsseldorf en op weg naar huis stortte Mats helemaal in. Ook niet gek want voor ons gevoel was het al 3,5 uur later. Een lange dag!
Om 22.00 uur waren we in Nijmegen en niet lang daarna lagen we weer heerlijk in ons eigen bedje!

Inmiddels wennen we weer langzaam aan het Nederlandse ritme. Jelte heeft al zijn speelgoed weer herontdekt en Mats heeft zijn spaarpot leeggegooid en nieuwe Lego gekocht. Heerlijk bouwen met een vriendje.

Het was een topreis! Een heel mooi, afwisselend land met super vriendelijkeen gastvrije mensen. Na de tsunami is het toerisme weer in opbouw, maar nu was het gelukkig nog mogelijk veel van het lokale leven mee te pikken. We kunnen de hoogtepunten bijna niet tellen….Mats heeft hieronder nog een stukje geschreven over zijn belevenissen:

Hallo, ik ben Mats en ik heb veel leuke en spannende avonturen beleefd in Sri Lanka.

Ik vind dit het allerleukst: snorkelen safari bergen be klimmen kanoën watervaraan schildpadden lekkere garnalen eten op het strand

Ik vind dit het allerstomst: de aap die mijn bal pakte en stuk beet, de muggen die me gingen prikken

De mensen zijn hier anders dan in Nederland. Ze zijn hier bruin en praten anders. Hier rijden veel tuk tuks.

Groetjes Mats

Allemaal bedankt voor het ‘meereizen’! Wij gaan genieten van de mooie herinneringen en dromen over nieuwe bestemmingen….

Groetjes Jeroen, Hilde, Mats en Jelte!

• 29 Augustus 2015 - 00:23

Ruud & Trudy:

Fijn dat jullie een goede terugvlucht hebben gehad en weer veilig thuis zijn aangekomen.
    Ga lekker nagenieten van al jullie belevenissen en ervaringen.
    Ook Mats bedankt voor je leuke en minder leuke belevenissen.
    Groetjes

• 30 Augustus 2015 - 12:47

Eef En W:

Prachtig om dit allemaal te mogen meemaken HEBBEN WE TOCH NOG EEN JBEETJE VAKANTIE GEHAD. PA EN MA.