Met de blote voetjes in het zand! - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu Met de blote voetjes in het zand! - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Hilde, Jeroen, Mats & Jelte - WaarBenJij.nu

Met de blote voetjes in het zand!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde, Jeroen, Mats & Jelte

14 Augustus 2015 | Sri Lanka, Nilaveli

Dinsdag is het alweer tijd om afscheid te nemen in Habarana. Wat een gastvrije mensen! Daarna rijden we in 1,5 uur naar Trincomalee. Daar bezoeken we Fort Frederik en de Koneswarem tempel. Een hindoetempel, waar de verschillende goden erg kleurrijk worden weergegeven. Prachtig! Achter de tempel is nog een mooi uitzichtpunt. Langs de weg naar de parkeerplaats staan veel leuke marktkraampjes. We kopen niets, maar het is wel gezellig om doorheen te lopen.
Daarna doen we nog even wat boodschappen en scoren een nieuwe bal en rijden door naar Nilaveli. Nilaveli Beach Resort is ons onderkomen voor de komende 3 nachten. Mooie houten huisjes met veranda op het strand. We hebben uitzicht op de mooie tuin en de zee. Super! De rest van de dag chillen we lekker aan het strand en bij het huisje.

De volgende dag worden we na het ontbijt met een bootje opgehaald en varen in ongeveer een half uurtje naar Pigeon Island. Een mooi klein eilandje met helder blauw water, wit strand en prachtig koraal voor de kust. Gelukkig is het voor Jelte ook prima geschikt om in de zee te spelen (schelpen genoeg!) en er zijn zelfs een paar leuke schommels gemaakt. Mats kan lekker zelf met zijn snorkel op pad en in de diepere stukken gaat hij met een van ons mee. Het is prachtig! We zien mooi gekleurd koraal, zeesterren en tientallen soorten prachtige vissen. Finding Nemo! We zien een schol vissen van wel honderden bij elkaar en Jeroen ziet zelfs een grote blacktip reef haai (ongevaarlijk!). In het ondiepe stuk zien we nog een baby haai. De kids genieten en Mats durft steeds verder met ons mee te gaan de zee in, waardoor hij ook steeds mooiere vissen ontdekt. Wat super om te doen en wat is de onderwaterwereld wonderschoon!
Na drie uur snorkelen beginnen we licht te verbranden en is het mooi geweest. We varen met de bootsman weer terug naar ons strandje.
De rest van de middag brengen we lekker op een ligbedje door terwijl we kijken naar de vissers die de vangst binnenhalen. Het is een heel spektakel...ze zijn wel een uur of twee bezig met het binnentrekken van de netten. De kids spelen heerlijk in een vissersboot op het strand.'s Avonds eten we op het strand, met de blote voetjes in het zand!

Donderdag genieten we van een lekker stranddagje. De enige activiteit is een wandelingetje langs het strand naar een verderop gelegen strandtent waar we even wat drinken. De jumbo prawns die we 's avonds eten smaken geweldig!

Vandaag zijn we verder getrokken de bergen in...hierover volgende keer meer!

• 14 Augustus 2015 - 20:04

Ruud & Trudy:

Wat een leuke verhalen en belevenissen en de kids, heerlijk dat zij ook zo genieten van alles.
    Wij kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen en verhalen.
    Groetjes, Ruud & Trudy